Dr Goran Lažetić

Psihijatar

Autor više knjiga i priručnika iz oblasti bolesti zavisnosti i zdravog stila života

Neka interesovanja?

Subscribe!

Primite nove tekstove putem e mail-a. Upišite e mail adresu ukoliko želite da se prijavite putem FeedBurner!

понедељак, 22. јун 2015.

Da li trošite puno vremena na internetu?



Vreme, samo po sebi nije indikator zavisnosti. Ono mora obavezno da bude uzeto u kontekstu sa drugim faktorima (kao što su npr. edukacija, posao, postojeća psihopatologija, životni problemi, loš brak, otežano uspostavljanje socijalnih kontakata...).


Neko ko zbog posla ili edukacije, sate i sate provodi uz kompjuter, ne može se proglasiti zavisnikom.



·         Problemi na poslu i međuljudskim odnosima
·         Zapostavljanje prijatelja, porodice i poslovnih ili ličnih obaveza i odgovornosti
·         Povlačenje "u sebe" kada nije na internetu
·         Nervoza, razdražljivost kada naglo prekine korišćenje interneta
·         Ostajanje on line mnogo duže nego što je to zaista i potrebno
·         Laganje (umanjivanje ili negiranje) o vremenu provedenom na internetu
·    Drastično menjanje načina života povezano sa većim trošenjem vremena na internetu, i opštim smanjivanjem fizičke aktivnosti

·         Zanemarivanje sopstvenog zdravlja
·         Spavanje je podređeno potrebama korišćenja interneta
·         Opsesivne misli o internetu
·         Osećaj da je internet jedini njihov prijatelj
·         Osećaj da je internet jedino mesto gde se osećaju dobro i gde se drugi odnose dobro prema njima
·         O interentu razmišljaju i kad nisu na intenetu
·         Troše puno novca na internet
·         Favorizuju on line prijatelje u odnosu na stvarne
·         Mnogo manje vremena provode na drugim „ovozemaljskim“ uživanjima
·         Imaju osećaj krivice zbog korišćenja interneta
·         Često lažu prijatelje o vremenu provedenom on line, a često i krijući idu na internet
·         Ne mogu da kontrolišu vreme koje provode na interenetu ili kompjuteru
·         Postaju nervozni ako bar jednom dnevno ne provere mail
·         U toku rada na kompjuteru ne koriste pauze
·         Ne mogu da budu kritični u vezi svog preteranog korišćenja kompjutera i interneta


  • "Ja sam (jedino) dobar na internetu"
  • "Ja sam (u stvarnom svetu niko i ništa, ali sam zato on line) neko i nešto"
  • "On line imam moć (ali u stvarnom svetu nemam) i kontrolu uticaja na druge ljude"
  • "Internet je (jedino) mesto gde me poštuju"
  • "(U stvarnom svetu) niko me ne voli"
  • "Internet je moj jedini prijatelj"
  • "(U stvarnom svetu drugi) ljudi me nezasluženo loše tretiraju"
 
zavisnost od interneta i video igara